Blog 2 - Reisverslag uit Frankston, Australië van Marloes - WaarBenJij.nu Blog 2 - Reisverslag uit Frankston, Australië van Marloes - WaarBenJij.nu

Blog 2

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

13 Februari 2013 | Australië, Frankston

Woensdag 13-02-2013

Lieve allemaal,

Ik zal maar weer eens wat van mij laten horen en gelukkig een stuk positievere blog vandaag! Hahaha, het gaat wel goed met me en ben lekker rustig. Begin hier langzaam te aarden en in het Australische ‘no worries’ ritme te komen! Ten eerste bedankt voor alle leuke reacties op de vorige blog, dat deed me echt goed! Ik heb inderdaad niet overal even goed en snel internet, vandaar dat het foto’s uploaden ook niet zo goed gaat, maar ik beloof dat ze zullen komen! Moeten gewoon even wachten, alles lekker rustig aan, zoals het hier gaat zegmaar!

Lieve papa en mama, hadden jullie met zo’n reislustige dochter ;) mij niet een iets meer internationalere naam kunnen geven? Zelfs Belgen die ik vorige week heb ontmoet, hebben moeite met Marloes. Dus sinds ik hier ben ga ik door het leven als loe/loewie, maar dan met een zwaar Engels/ Australisch accent. Ik vind het wel grappig, klinkt lekker vrolijk! (Lou, moet wel elke keer aan jou denken :P, komende maanden ben ik even lou).

Ik weet eigenlijk niet hoe zo’n blog schrijven gaat, dus ik zal in het kort maar een beetje vertellen wat ik tot nu toe gedaan heb.
Vorige week dinsdag ben ik dus nog in Melbourne geweest, alles geregeld, bleek ook dat ik 10 dagen moest wachten op mijn Australische bankkaart (dus die ga ik a.s. vrijdag halen). Voor de rest lekker rustig aan gedaan.
Woensdag ben met de trein naar Frankston gegaan, waar Jelle en Malie wonen. Frankston ligt zo’n 60 km onder Melbourne. Ze wonen in echt een super schattig, opa- en oma achtig huisje! Inmiddels hebben zij mij ook omgedoopt tot extra-Nederlandse- kleindochter en ik hen tot Australische opa en oma! Haha, ze zijn super grappig en lief! Elke ochtend en avond en meestal ook nog een paar keer extra per dag krijg ik een knuffel. Echt zulke lieve mensen en ben heel blij dat ik hier kan starten! Het wordt inmiddels wel tijd om verder te gaan, het begint te kriebelen om zelf weer op pad te gaan. Hier kan ik even helemaal in de Australische sfeer komen! Ook al heb ik deze week nog wel wat verdriet gehad, maar nu gaat het goed! En elke keer nog beter!
Donderdag een tour over ‘the Mornington Peninsula’ gemaakt. Moeten jullie maar even googlemapsen! Veel gezien, hele mooie natuur, inderdaad wel heel droog! Stukjes afgebrande bosjes. Mijn eerste kangoeroe gezien!!!! Echt hele leuke beesten!
Vrijdag een fietstocht in de omgeving gemaakt met Jelle. Voor het eerst in de zee gezwommen, echt helder en super blauw! Lekker gelunched met fish & chips.
Zaterdag gezongen aan de telefoon voor mama! En bij Jelle achterop de motor geweest! Dat was zooooo gaaf! Mijn nieuwe uitdaging in Nederland wordt mijn motorrijbewijs halen! Echt een gevoel van vrijheid krijg je op zo’n ding! Helemaal hier, die hele brede wegen met niemand anders op de weg, dwars door de natuur, echt heel gaaf! We reden naar de motorclub, waar alle gepensioneerde mannetjes ook de dag van de week hadden en mij allemaal hartelijk wouden knuffelen, haha. Er komt niet elke dag zo’n Hollandse schone langs, nee grapje! Daarna zijn we naar de dochter van Jelle en Malie gereden en hebben we daar gelunched. Yvonne en Paul en hebben een zoontje Alex. Zaterdag was een drukke dag, want ’s avonds hadden we de verjaardag van Gavin, een neefje van Jelle en Malie. Ja die familie Froling is echt mega en ik snap het ook niet helemaal! Wel allemaal super hartelijk en ze wouden allemaal met me praten en alles weten. Ook werd ik overal geholpen en werden er nieuwe adressen gegeven van nog meer Frolings die ik kan bezoeken, dus dat moet goed komen. Ook heb ik Donald en zijn gezin ontmoet. Donald is een broer van Jelle en heeft kinderen van mijn leeftijd, drie jongens, Matthew, Dale en Brendan, dus kon ik de hele avond met hun op trekken. Dat was gezellig, want eentje heeft een vriendinnetje, Nathalie, dus helemaal gezellig!
Zondag ben ik dan ook naar hun huis toe gegaan en ben daar de hele dag geweest en heb met hen gebarbecued. Leuke en relaxte dag! Ze hebben me cricket geleerd, dus dat kan ik nu ook!
Maandag ben ik hier in en rond het huis geweest, moest heel veel regelen met de bank en hostels en dat lukte allemaal niet. Maar no worries, uiteindelijk is het gelukt. Ik heb ook 2 chocoladetaarten gebakken en ze zijn echt heel goed gelukt. Bijna beter dan thuis, ik was echt verrast van mezelf! Een voor Donald en gezin en een voor ons. De helft heb ik nog aan Yvonne gegeven.
Gister (dinsdag) ben ik alleen op pad geweest, naar Frankston, naar het strand. Was ook wel even lekker om alleen te zijn en even te genieten op het strand!
Vandaag hebben we een tour in de Dandenongs gemaakt, ook maar even googlemapsen! Ook heel erg mooi!
En ondertussen is het de hele week boven de 30 graden en heerlijk zonnig! Dit is even mijn jaloers-maak-momentje! Ben trouwens ook al een paar keer naar de zonsondergang geweest. Dat zijn toch echt wel bijna-perfectie-momenten! Dus al met al, I’m doing fine!

Morgen blijf ik nog hier, Vrijdag weer naar Melbourne en dan heb ik voor zondag een bus- tour geboekt naar Adelaide. Deze tour duurt drie dagen en doet de Great Ocean Road en The grampians (even googlemapsen) dus dat lijkt me echt heel gaaf! Vind het wel spannend om weer verder te gaan en uit mijn nu vertrouwde omgeving van Jelle en Malie te gaan. Toch heb ik er ook zin in en wil ook wel weer een stap verder zetten!

Nou zo’n beetje mijn avonturen. Is misschien wat saai zo’n opsomming! Zal de komende bloggen eens uitproberen wat een leuke schrijfstijl is om te lezen!
Vertellen jullie ook wat over Nederland??? Vind ik ook leuk om te horen!!

Veel liefs,

Marloes

P.S. Voor jullie Vrijdag en Zaterdag ochtend kan ik skypen!!

  • 13 Februari 2013 - 11:05

    Papz:

    Hoi Marloes,
    met de schrijfstijl is niets mis, hoor. Geweldig om dit weer te lezen na de korte telefoongesprekjes van deze week. ben heel benieuwd naar The Great Ocean Road, maak alsjeblieft veel foto's.
    Over Nederland: het was hier carnaval deze week en je weet hoe leuk ik dat vind...niet dus. Allemaal dwazen en hoempapa. Ik ben lekker binnen gebleven. Verder nog redelijk koud en een rustige verjaardag van mamz, met Erwin en Heleen en Marianne. Tot zover maar weer, tot gauw.
    Liefs, papz.
    p.s. de garage is vol, daar past geen motor meer in :)
    p.p.s. Leuk zo'n kangeroe. Neem er maar een mee, kan in de mand naast Duco.

  • 13 Februari 2013 - 11:06

    Carolien Van Den Neste:

    Ha Marloes, wat een vrolijk verhaal! Knap dat je doorzet en goed om te merken dat je ervaringen positief zijn. Daar groei je van als mens. En hoe leuk is het om te pronken met 30 graden en kangoeroes. Ik ben jaloers, dat snap je.
    Spannend ook om de volgende stap te zetten, maar je zit in een land waar veel wordt gereisd door jongeren dus je gaat veel nieuwe contacten opdoen. Daar ben ik van overtuigd.
    Op Facebook zag ik je taarten. Zag er lekker uit.
    Dus je wilt echt wat weten over Nederland? Komt ie:
    Hier maken we ons druk over de regeringsonderhandelingen inzake woningmarkt en huren.
    De paus treedt 28/2 af.
    Niet schrikken, het gaat nu goed met Matthijs, maar... Matthijs heeft deze week een skiongeluk gehad, is per vliegtuig teruggekomen, heeft 1 gebroken rib, 1 gebroken wervel en opgerekte tussenwervels. Hij moet 12 weken revalideren, volgende week foto. Was tot nu toe thuis, vandaag weer naar college gegaan. Hij zit niet in corset, maar moet zijn rug recht houden, recht zitten dus en geen risico's opzoeken. Niet eenvoudig, hij gebruikt pijnstillers.
    Verder geen groot nieuws.
    Veel groten en veel avonturen gewenst!
    Carolien

  • 13 Februari 2013 - 11:13

    Lin:

    Kijk, Lou, dat zijn goeie berichten! Ik had de doos tissues al weer klaar staan maar niet nodig lees ik wel! Hoe het hier gaat? Nou prima. Zaterdag werden we verrast door een enorme sneeuwbui die volgens mij geen weerman/vrouw had zien aankomen. Er liggen dus nog restjes in de tuinen maar wegen zijn weer schoon. Vandaag wel 1 graden boven 0 en het zonnetje schijnt sinds een half uurtje. Afgelopen maandag Wil mee naar de manege geweest en daarna met z'n allen gegeten, Jeroen kwam net terug uit Frankrijk, dus iedereen een hoop te vertellen. Hoop lol om de T (twijfelachtig) op Maud haar rapport voor muziek (de klik met juf Grietje is er niet helemaal zeg maar) dus ze houdt de traditie hoog. Zondag gaan we naar Disney dus er worden veel knutsels gemaakt voor Govi, Miki en Katrin. Ga er van uit dat jij ook weet wie Maud bedoelt. Luuk gaat over een week het veld weer op voor hockey en is blij dat het zaalgedoe afgelopen is. Is in afwachting van morgen (Valentijnsdag). Donderdag wordt weer wat sneeuw verwacht en daarna mag het voorjaar wel komen. We moeten nog een hoop schilderen buiten maar daar moet het minimaal 5 graden voor zijn. Dat halen we nog steeds niet! Geniet ze xxxxx

  • 13 Februari 2013 - 11:23

    Karen:

    Wauw wat klinkt dit goed! Fijn joh, dat je al een beetje Australisch gevoel begint te krijgen. En spannend dat je straks weer verder gaat. Hier in Nederland is het maar saai en koud. Ik ben net begonnen met mn tweede semester dus zit weer lekker hard aan school te werken helaas. Maar ik heb wel besloten om volgende week met mn ouder smee op wintersport te gaan dus dat is wel heel erg leuk! Heel veel liefs en heel erg veel plezier gewenst :D
    Kusje

  • 13 Februari 2013 - 11:36

    Oma:

    Lieve Marloes,
    Wat een geruststelling dat je je een stuk beter voelt. De aanloop was niet eenvoudig, ik hoop dat dit positieve gevoel doorzet, dat kan ook haast niet anders, want je beleeft zo veel ! Goed om ook je rust momenten in te laten, dan kun je alles weer even op een rijtje zetten. Ben zo benieuwd naar al je foto's als je weer thuis bent.
    Je ziet : Papz heeft het niet zo op met je motorplannen; ik denk ook dat je heel gauw genezen bent van dat idee als je het verkeer in ons landje weer meemaakt. In de auto zit je dan een stuk veiliger, en dat kun je ook ! Wat een lieve mensen ontmoet je daar, heerlijk genieten ! Tot de volgende blog ! Liefs, Oma.

  • 13 Februari 2013 - 11:51

    Willemina:

    Ha Marloes,
    Super dat je het allemaal in de hand krijgt, wat zul je trots zijn en worden dat je in je eentje de wereld en jezelf verkent. Achteraf gezien had ik het ook wel willen doen, maar toen zou ik het niet gedurfd hebben. En wat zullen je ouders die motor-ideeën leuk vinden! Hier sneeuw en vorst. Eerst was het wel leuk, schaatsbaan op de gracht open, koek en zopie in het koetshuis, maar toen de dooi kwam waren we eigenlijk ook wel aan de lente toe. Helaas, nu weer vorst en sneeuw en dus paard inladen en steeds naar de manege, in Woudenberg. Fijn dat het kan, maar wel steeds gedoe. De werkdag voor de hindernissen was weer volle bak, 4 timmerploegen, we zijn er nu bijna doorheen, nog drie hindernissen te gaan. Maurits druk met de indoor eventing in de Meern, ging jou mailen of je zaterdag vrijwilliger wilde zijn. Leek me weinig kansrijk.... Zet hem op, je gaat er iets moois van maken, weet ik zeker! Groet, Willemina

  • 13 Februari 2013 - 12:36

    Joke Gerds:

    Lieve Marloes,
    Wat fijn dat lekker aan het genieten bent. Uiteraard weet ik precies op welke plekjes je allemaal bent geweest! heerlijk, ben gewoon jaloers op je. Het leuke van Australie is dat je mooie kusten hebt, maar ook het mooi uitgestrekte binnenland. benieuwd wat je van de Grampians vind. Een geliefde plek van opa en mij. We hebben ettelijke malen in Halscap gekampeerd. Lekkere temperatuur heb je, 30 graden. Gelukkig niet meer boven de 40!
    Hier is het koud en er ligt alweer sneeuw, ik heb wel hardgelopen gisteren ondanks de kou.
    Gisteren ook het 'vierplusweekend' geregeld voor alle aanwezige kleinkids! 3 dagen naar Eerbeek met hemelvaart. Dan zit jij waarschijnlijk in de buurt van Brisbane ongeveer?
    Heb je nog gezwommen in het zwembad van Yvonne en Paul? Lekker he zo'n badje bij de deur. dat kan nog als je zoveel ruimte hebt rond je huis.
    Ik ga nu gauw de lunch klaarmaken, want opa haalt Rijk en Sara uit school, die komen logeren omdat Jeroen cursus heeft. Dikke kus en nog veel plezier bij Jelle en Malie deze dagen.
    We zullen je in gedachten volgen langs alle bekende plekjes aan de great ocean road!
    Opa en oma

  • 13 Februari 2013 - 16:54

    Willemijn:

    He zus!

    Wat een leuk blog, en leuk om te lezen dat je ontzettend veel leuke dingen doet en lekker bezig bent. Ik ben vandaag voor het eerst een ochtend naar school geweest, na het eerste uur lag ik bijna slapend op tafel, dus ik ben om 12.00 weer naar huis gegaan. Verder gaat het goed hier! Duco is wat gek, door de reigers in het bos volgens mama? hij zit op rare plekken in het huis en huppelt wat rond! Nog steeds erg koud hier, zaterdag weer een halve dag proberen te werken en daarna vakantie voor mij! Ik kijk nu al uit naar je volgende blok!

    Kus, Wil

    p.s. ik wil heeeeeeel graag skypen, dus let me know!

  • 13 Februari 2013 - 21:08

    Mamma:

    Volgens mij heeft Duco ook gewoon last dat zijn roedel incompleet is. Ja, je zal maar hond zijn en iedereen gaat maar zijn gang zonder dat met jou af te stemmen! Dus die kangaroe tip van pap is nog wel wat. Hij krijgt hier nu wel een extra knuffel. Jan zijn bus is aangereden, maar gelukkig kon hij dinsdag er weer zijn en had Duukje toch zijn andere roedel weer.
    Zondag in de Kaapse bossen gewandeld, wintersportweer in Nederland met sneeuw op de bomen tegen een blauwe lucht met zon. Ook heerlijk! Ik stuur je foto's van Marian door want die was ook mee. Dinsdag vierde ik mijn verjaardag op kantoor, de chocotaart en monchoutaart gingen er in als koek. En weer moet ik recepten doorgeven. Enne, we hebben een nieuwe auto gekocht! Dat pap dat niet vertelde! Google jij ook maar even, op de Seat Mii, want dat is hem geworden. Een witte Bversie van de VW Up om het maar zo te zeggen. De Volvo en de peugeot gaan weg. Volgende week is hier crocusvakantie, er zijn wat buren weg en Sofieke moet nu ongeveer elk moment bevallen. Wij zijn staannde bij als het 's nachts gebeurt en vangen dan Marit op. Ga lekker op pad vrijdag en ik hoor nje wel weer door de telefoon of via skype!

  • 14 Februari 2013 - 04:50

    Marloes :

    EEN SEAT???? Hoezo? Welkom bij de 'oude-lullen-wagen-club' opgericht in zeegse!! Als ik de hele zomer maar in de MG mag rijden!

  • 14 Februari 2013 - 10:05

    Opa En Oma Jager:

    Hallo kanjer,
    Wat fijn dat het nu wat beter met je gaat en dat je het plezier in deze reis hebt gevonden,hier bij ons in Eelde gaat het redelijk goed, oma heeft de laatste 2 dagen wat minder pijn en morgen gaan wij naar neuroloog voor het bespreken voor een eventuele pijnbestrijding voor de onderrug op advies van de
    neurochirurg die zich eerst wil concentreren op het probleem met de nekwervels.Verder is opa bezig op de timmerfabriek met het maken van houten garagedeuren voor michel want de oude stalen roldeur heeft het begeven . Hier in Nederland hebben wij regen,sneeuw,ijzel en wind gehad wat jij natuurlijk ook
    graag had willen mee maken in plaats van die vervelende zon en droogte daar in dat land.
    Maar wat fijn dat je veel steun hebt aan de familie van joke en dat je er ook erg goed mee kunt praten en overleggen, wat toch een hele steun voor je is in deze eerste weken.Als het weer hier in Nederland de
    komende weken wat beter wordt kijken wij al weer uit om naar de camping te gaan om daar van onze !!
    natuur te genieten. Als slot hopen opa en oma dat je de posivive instelling door zult trekken en voor de komende dagen veel reis plezier gewenst.

    P.S.hou je taai kanjer opa en oma.

  • 16 Februari 2013 - 12:13

    Erwin En Heleen:

    hoi Marloes,
    Het is toch wel heel leuk om te lezen dat je na wat gewenning, dat heeft iedereen, nu echt geland bent daar aan de andere kant van de wereld. Het is ook bijzonder dat je al zoveel mensen kent die je opnemen en jou hun land willen laten zien. Dat geeft je echt een voorsprong op alle avonturiers die het slechts met hun reisknuffel moeten doen. Mooi om te lezen dat je er nu op uit trekt. De great ocean road zal wel heel mooi zijn. En die zee die je beschrijft wil ik meteen bevaren. Dit zegt Erwin! Ik zou er graag willen zwemmen en even op het strand willen liggen om weg te dromen van het aledaagse leven.
    In april gaan Jacqueline en ik onze eigen (voet)tocht houden in Limburg.......

    Heel veel liefs,

    Erwin enHeleen

  • 16 Februari 2013 - 18:09

    Willemijn:

    Ja marloes, een seat...

  • 17 Februari 2013 - 12:18

    De Fasen 4 Uit Portugal:

    He stoere Marloes.
    Wat een avontuur ben je daar aan het beleven. We kregen van je moeder een mail waarin ze vertelde wat er zoal bij de polmannetjes allemaal gebeurt, en dus ook waar jij bent op het moment. Ziet er allemaal wel erg goed uit. Persoonlijk heb ik een klein beetje feeling met Australie want mijn ouders hebben daar, heel lang geleden ongeveer 12 jaar gewoond. Ik geloof dat het een prachtig land is waar je echt nog gevoel van ruimte om je heen hebt. En natuurlijk het weer wat erg aangenaam is. We blijven je volgen op je blog en probeer iedere dag lekker te genieten van je super avontuur.
    Vanuit Praia da Luz in Portugal sturen we je heel veel knuffels en plezier toe.
    Groetjes van Frans, Julian, Anne-Fleur en Joy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Frankston

Backpacken met Activity International

Backpacken in australie

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2013

Blog 6

25 Maart 2013

Blog 5

10 Maart 2013

Blog 4

23 Februari 2013

Blog 3

13 Februari 2013

Blog 2
Marloes

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 853
Totaal aantal bezoekers 22140

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 15 Januari 1970

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: